A mi Budapestünk!
Mit jelent budapestinek lenni? Hogyan hat egy város az ott élőkre és azokra, akik megfordulnak benne? Milyen rétegekből épül fel egy település identitása? A foglalkozás során játékos formában keressük a választ ezekre a kérdésekre, miközben nemcsak fővárosunk történetével és egyediségével ismerkedünk meg, hanem kicsit önmagunkkal is. A program második felében pedig a csoport megelevenítheti a saját Budapestjét.
Ajánlott korosztály: középiskolások
Időtartam: 90 perc
Kapcsolódó kiállítás: A Budapest-hatás / Fővárosi kötődések és identitások
Építs te is Királyvárat!
A várak, erődök fontos szerepet játszanak a történelemben. A diákok játékos módon ismerkednek meg az építészeti, vártörténeti fogalmakkal, illetve társadalmi háttérrel. Megtudhatják, hogy hogyan befolyásolta a várépítészet fejlődését a tűzfegyverek megjelenése, és hogy mit köszönhet a váraknak Magyarország és Európa.
Ajánlott korosztály: középiskolások
Időtartam: 90 perc
Kapcsolódó kiállítás: Buda, „a királyi méltóság széke és trónusa”
Reneszánsz, s mit erre szánsz…
A középkori palotatörténeti kiállítás tereiben korabeli jelmezekbe bújva nyomon követjük a reneszánsz palota történetét, a korra jellemző stílusjegyeket, motívumokat keresünk, valamint a diákok csoportokban műtárgyak „önéletrajzát” alkotják meg játékos módon.
Ajánlott korosztály: középiskolások
Időtartam: 90 perc
Kapcsolódó kiállítás: Buda, „a királyi méltóság széke és trónusa”
Mi folyik itt? – a víz útja a Palotáig
A középkori palotatörténeti kiállítás tereiben korabeli jelmezekbe bújva nyomon követjük a reneszánsz palota történetét, a korra jellemző stílusjegyeket, motívumokat keresünk, valamint a diákok csoportokban műtárgyak „önéletrajzát” alkotják meg játékos módon.
Ajánlott korosztály: középiskolások
Időtartam: 90 perc
Kapcsolódó kiállítás: Buda, „a királyi méltóság széke és trónusa”
Mátyás bús hada – A fekete sereg
Ismerjük meg a fekete sereg fegyvereit és mindennapjait! Mennyi fizetést kapott egy korabeli zsoldos? Egy középkori vagy egy modern katona felszerelése a nehezebb? Ezeket a kérdéseket járjuk körbe játékos módon tárgymásolatok segítségével, majd mindenki elkészítheti saját, mini fegyverét.
Ajánlott korosztály: középiskolások
Időtartam: 90 perc
Kapcsolódó kiállítás: Buda, „a királyi méltóság széke és trónusa”
Városmarketing diákszemmel
Adj új arculatot a fővárosnak! Tervezz új imázst! A foglalkozás során a diákok szakértői csoportokban dolgozva új imázst adhatnak a fővárosnak a kiállítás színtereihez, közösségeket bemutató egységeikhez kapcsolódva. Legyen a múzeum a kreatív tervezés, az együttgondolkodás, az új ötletek helyszíne!
Ajánlott korosztály: középiskolások
Időtartam: 90 perc
Kapcsolódó kiállítás: Budapest – fény és árnyék / A főváros 1000 éves története
Buda felszabadítása
Buda volt a kora újkori Európa egyik legtöbbet ostromlott erődje. A diákok egy stratégiai játék segítségével újrajátszhatják az 1686-os ostromot. Az ostromlók és védők szerepében megismerkedhetnek a kor harcászatával, katonai és várépítészeti fogalmaival, a harcoló csapatokkal és stratégiai céljaikkal.
Ajánlott korosztály: középiskolások
Időtartam: 90 perc
Kapcsolódó kiállítás: Budapest – fény és árnyék / A főváros 1000 éves története
Szoborba zárt emlékezet
Miért és kinek állítunk szobrokat? Hogyan változott ez a történelem során? A diákokkal végigkísérjük az ókortól kezdve napjainkig a szobrok történetét és társadalmi hátterét, a bennük rejlő gondolkodásmódot és mindennapokat. A foglalkozás végén a diákok csapatokban mai, hétköznapi hősöknek terveznek szobrot.
Ajánlott korosztály: középiskolások
Időtartam: 90 perc
Kapcsolódó kiállítás: Budapest – fény és árnyék / A főváros 1000 éves története
Múzeumi kalandtúra
Nagy létszámú csoportoknak, akár egész évfolyamoknak készült foglalkozásunk a középkori palotában állomásról állomásra kínál programot. Térképet olvasva, viseleteket felpróbálva, játékos, kreatív feladatokban tehetik próbára magukat a gyerekek.
Ajánlott korosztály: középiskolások
Időtartam: 1,5-2 óra
Kapcsolódó kiállítás: Buda, „a királyi méltóság széke és trónusa”